Numele unor personaje din aceste relatări nu sunt cele reale.

vineri, 17 februarie 2012

5.O inimioară bună



            Era într-o sâmbătă. Mergeam cu Alin, băiatul nostru care pe atunci avea 4 anişori, la Biserică. Când am ajuns la poartă, n-am putut intra pentru că acolo era căzut un bătrân beat. L-am trimis repede pe Alin să-l cheme pe fratele meu  să-l ridice de acolo. El a venit cu un prieten, care, după ce l-a ridicat, s-a scuturat cu silă şi a spus: „Of, beţivanul!”
            Era într-adevar foarte beat. Fusese ziua morţilor  şi primise de băut la cimitir. Se chinuia să strângă într-o batistă foarte murdară cei câţiva bănuti pe care-i avea... A stat întins jos câteva ore. Fratele meu, când a văzut că nu se dezmeticeşte, l-a dus la spital.
            În noaptea ce a urmat, Alin a avut un somn deosebit de agitat. A gemut, s-a zvârcolit, şi dimineaţă când s-a trezit, mi-a spus… cu dragoste: „Mama, acela nu era un beţivan, acela era un bunicuţ!”  Şi a continuat: „Mama, dacă bei vin poţi să mori?”
Da, i-am spus, poţi să faci ciroză şi alte boli. Alcoolul este foarte nesănătos. În Biblie scrie: „Nu te uita la vin cum curge roşu şi face mărgăritare în pahar! El alunecă uşor dar pe urmă ca un şarpe muşcă şi înţeapă ca un basilisc!”  (Prov 23,31-32.)
            Alin a stat, s-a gândit puţin şi apoi a strigat: „Atunci trebuie să luăm paharul acela cu vin, să-l aruncăm pe pământ şi să-i spunem: Du-te-ncolo, că eşti rău! Du-te-ncolo, că eşti rău!”...
            După câteva momente m-a întrebat din nou: „Mama, de ce batista lui era aşa de murdară?” I-am răspuns: „Poate că nu are unde să stea şi nici n-are unde să spele!
            Şi într-adevar, aşa era. Locuia în cavouri la cimitir şi a murit chiar în noaptea aceea la spital, în noaptea aceea în care Alin fusese atât de agitat… Mi-au răsunat mereu în minte cuvintele băieţelului meu: „Mama, acela nu era un beţivan, acela era un bunicuţ”, da, un bunicuţ cu ochi albaştri minunaţi, ca două floricele de nu-mă-uita...
            Când a împlinit 10 ani, mergeam cu trenul într-o zi de Sâmbătă, împreună cu el. Un tânăr surdo-mut a aşezat pe bancheta noastră nişte pixuri şi nişte  jucării. Alin m-a întrebat: „De ce face aceasta?” – „Pentru că aşa îşi câştigă el pânea de toate zilele” i-am răspuns. „Cumpărăm şi noi?” – „Nu! Tu ştii că noi nu cumpărăm astăzi!” Atunci dă-i, aşa, nişte bani, te rog, dă-i fără să cumperi!” Şi i-am dat. S-a bucurat foarte mult.
            Când am coborât din tren şi am mers cu maxi-taxi spre Biserică, timp în care mă pregăteam să-i spun lui Alin că nici noi nu avem bani suficienţi, şi să nu mai insiste să dăm bani la unii şi la alţii, şoferul a spus că nu-mi ia bani pentru băiat: „să-şi cumpere el o îngheţată!” Costul biletului era exact suma dăruită tânărului surdo-mut...
Am citit apoi că „nu trebuie să înăbuşim dorinţa copiilor noştri de a face bine” (E.G.White) şi că trebuie să urmăm exemplul desăvârşit al lui Dumnezeu despre care se spune că „dă cu mână largă şi fără mustrare” (Iacov 1,5).
            Mama talentatului realizator al emisiunii  „Credo”, mi-a povestit că şi băiatul ei când era copil, avea o inimioară la fel de bună. Curăţa câte un lighean de cartofi, pe la vârsta de 5-6 ani, şi când mama lui venea de la servici, o ruga să facă cartofi prăjiţi sau sarmale, şi chema pe copiii vecinilor săraci, printre care erau şi ţigani, şi le dădea să mănânce...
            Cât de mult se bucură unii copii să facă bine, să ofere, să rostească un cuvânt de apreciere şi dragoste! Avea Alin trei anişori când într-o zi se plimba cu bicicleta lui mică prin faţa casei... Se apropia o mămică ţinând de mână o fetiţă de vreo doi anişori, îmbrăcată foarte frumos. El le-a ocolit şi când a ajuns din nou în faţa lor, a strigat uitându-se la fetiţă: „Drăguţa!” Putem include cuvintele de apreciere în categoria atitudinilor de bunătate? Cu siguranţă ca da. Cu mulţi ani în urmă, familia părinţilor mei a fost vizitată de un băiat care obişnuia să rostească cuvinte de apreciere. Noi îl numeam „voinicul vorbă-dulce”. Cât de bine face o bucată de pâine unui trup flămând, tot aşa de bine face un cuvânt de dragoste şi apreciere unui suflet flămând. Aşa cum nu ne vom sătura niciodată de pâine, nu ne vom sătura de cuvinte şi gesturi făcute… cu dragoste şi compasiune. Şi nu numai oamenii, ci şi animalele din jurul nostru au nevoie de acestea.
            Cocolino, pisicuţa noastră a fost otravită, şi Alin a împrumutat bani de la o vecină, pentru că noi nu eram acasă, a alergat la veterinar şi a fost salvată. A fi bun şi „a fi zidit în Hristos pentru faptele bune pe care le-a pregătit Dumnezeu mai dinainte ca să umblăm în ele” (Efes. 2,10), este rodul prezenţei Duhului Sfânt în viaţa noastră. Uneori nouă, celor mari ne este greu să oferim chiar şi un pahar cu apă. Suntem prea obosiţi, prea ocupaţi ca să mai facem acest lucru... „Domnul Hristos umbla din loc in loc, făcea bine şi vindeca pe toţi cei ce erau apăsaţi de diavolul”.(Fapt. 10,38)  Cât de plină de simplitate era viaţa Lui! Cât de dependentă de ajutorul lui Dumnezeu şi de grija prietenilor, pentru a avea ce mânca şi unde dormi! El avea grijă de alţii şi alţii aveau grijă de El. Se împlinea în viaţa Lui principiul: „Purtaţi-vă sarcinile unii altora şi veţi împlini astfel Legea lui Hristos”,  (Gal.6,2), legea iubirii de Dumnezeu şi de oameni.
Şi Alin, când vedea câte un creştin rău, mă întreba: „Mama, credincioşii n-ar trebui să fie buni?”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu